Pý Dý Džejmsová vs. Dý El Sejrsová

28.11.2014 00:49

Vzhledem k tomu, kde tyto řádky právě čtete, se dá předpokládat, že se o literaturu zajímáte a tudíž jste to asi už někde na netu zaregistrovali: v požehnaném věku 94 (!!!) let odešla do spisovatelského nebe Phyllis Dorothy Jamesová známější ve světě písmenek a knih prostě jako P. D. Jamesová - mimo českou kotlinu tedy samozřejmě bez toho přechýlení ;)

Možná teď čekáte, že vás zahrnu připomínkami toho, jak skvělá to byla autorka a jak mám její knihy rád; to se ovšem nestane. Skvělá autorka to asi byla, protože se psaním dokázala setsakra dobře uživit a nakonec za to dostala i šlechtický titul (je důstojníkem Řádu britského impéria, no neberte to). 

Já osobně jsem ale její knihy nikdy moc nemusel, seriály s Adamem Dalglieshem mě nebavily, film Potomci lidí sice nebyl špatný, ale ani nic zas tak super, a popravdě, vždycky jsem si ji stejně pletl s autorkou podobného jména Dorothy L. Sayersovou (no dobře, ta jména si až TAK podobná nejsou, ale jsou to obě ženy a Angličanky ;), která naopak kromě zbytečných esejí o náboženství a divadelních her na objednávku katedrál napsala taky řadu skvělých detektivek s lordem Petrem Wimseym v hlavní roli. Ty mám rád velmi.

Nicméně, zpět na začátek. Jako rozloučení s prvně jmenovanou autorkou totiž v každém případě dokonale (a ač to tak nevypadá, myslím nakonec i relativně vkusně) reprezentuje naše čtenáře  facebookový příspěvek  filmového kritika Tomáše Baldýnského (a samozřejmě vtipné komentáře pod ním), jehož výřez si dovoluji bez dovolení přiložit k tomuto postu :) 

PS: Pokud vás hned na úvod zaskočí zdánlivě nelichotivý výraz kýčařka, nejste dostatečně v obraze, nedržíte prst na tepu doby a nelížete českou kulturní pěnu dní, pročež se nejprve aspoň letmo podívejte sem - a pokud máte dostatek odvahy a účet na Twitteru, pak případně i sem ;)